piątek, 18 lipca 2014

WYDAWNICTWO M - Królowa Śniegu









WYDAWNICTWO M - Królowa Śniegu

Opis :
Zimowa opowieść rozgrzewa serca milionów dzieci i dorosłych na całym świecie już od 1845 roku.

Królowa śniegu została napisana przez genialnego duńskiego bajkopisarza Hansa Christiana Andersena (1805 -1875). Fabuła opowieści jest tak dobrze znana, że zamiast krótkiego streszczenia najlepiej oddać głos samemu autorowi, którego słowa tak pięknie zilustrował na okładce Yerko:

Królowa śniegu była piękna i zgrabna, ale cała z lodu, z olśniewającego, błyszczącego lodu; a jednak żyła: oczy patrzały jak dwie jasne gwiazdy, lecz nie było w nich spokoju ani wytchnienia. Skłoniła się do okna i skinęła ręką.

Królowa Śniegu zilustrowana przez Vladyslawa Yerko
Vladyslav Yerko urodził się w 1962 r. w Kijowie, gdzie studiował na Ukraińskiej Akademii Poligraficznej. Pierwsze siedem lat życia spędził z babcią w pięknej wiosce Pirniv, co odcisnęło niezatarte piętno na wrażliwości artysty. Zdobywca wielu nagród na prestiżowych targach sztuki i książki, między innymi Grand Prize Ukraińskiej Książki Roku 2000 za ilustracje do Królowej Śniegu. W 2002 roku otrzymał tytuł najlepszego artysty przyznany przez Moscow Review of Books. Laureat amerykańskej nagrody Anderson House Foundation z 2006 roku. Ilustrował między innymi Podróże Guliwera, Alicję w krainie czarów, a także Harry'ego Pottera i książki Paulo Coelho.

'To prawdopodobnie najbardziej niezwykła książka dla dzieci, jaką widziałem'.Paulo Coelho

Są książki, które wszyscy znamy, wspominamy z dzieciństwa, czytamy potem naszym dzieciom... Baśnie, które łączą pokolenia... Nigdy nie byłam fanką Hansa Christiana Andersena... wolałam braci Grimm, ale "Królową Śniegu już z Vi przerobiłam... Moje dzieciństwo to zimowa opowieść Andersena z ilustracjami Jerzego Srokowskiego, to radziecka baśń filmowa o Kaju i Gerdzie, oglądana niedzielnym popołudniem z tatą... pamiętam nawet, że zajadaliśmy blok czekoladowy i gdy zamknę oczy mam przed oczyma kadry z filmu, zdjęcia Sergieja Iwanowa... Vi "Królową Śniegu" słuchała do snu, czytałam jej zimowymi wieczorami, teraz za sprawą ilustracji ukraińskiego artysty, Vladyslawa Yerko, baśń tę pokochała, wertuje, ogląda... podziwia rysunki... “Posłuchajcie! Zaczynamy. Kiedy bajka się skończy, będziemy wiedzieli więcej, niż wiemy teraz…” – tak zaczyna się bodaj najpiękniejsza na świecie zimowa opowieść dla dzieci, która porusza również serca dorosłych. Wzruszająca opowieść o przyjaźni, wędrówce... poświęceniu... Kaj ulega diabelskiemu czarowi, odłamek czarciego lustra zaszczepia w nim pierwiastek zła... Gerda, mała dziewczynka, o wielkim sercu i determinacji przemierza cały świat, by go odszukać... Któż nie zna fabuły zimowej baśni Andersena? Naprawdę nie myślałam, że baśń stworzoną prawie 2 wieki temu, wielokrotnie zinterpretowana, znana i czytana od wielu pokoleń na całym świecie... może mnie jeszcze czymś zaskoczyć... A jednak książka wydana przez wydawnictwo m mnie urzekła... ilustracje są piękne, magiczne, bajeczne... to obrazki z dzieciństwa, sięgają w najgłębsze zakamarki dziecięcej ( i nie tylko dziecięcej) wyobraźni... zapadają w pamięci, zaklinają piękne sny... wydań " Królowej Śniegu" jest wiele, ja polecam to... bo to klasyka baśni, a ilustracje Vladyslawa Yerko, to cudeńka, które potęgują odbiór  i wywołują lawinę emocji u czytelnika... bo ta książka to pomost między naszym dzieciństwem, a współczesnością naszych dzieci...

Okładka Oprawa twarda
Ilość stron 32
Rok wydania 2012
Wymiary 235 x 305 mm

Fanpage :
WydawnictwoM

Zapraszam do polubienia :)

Strona WWW :
http://mwydawnictwo.pl/

Cena : 39,90 aktualnie w promocji 34,90

Zalety :
- twarda okładka
- 7 opowiadań
- ciekawa
- piękne ilustracje
- trwała
- pobudza wyobraźnie
- wciągająca

Wady :
- nie znalazłam

Moja opinia :
Królowa Śniegu , pewnie każdy zna tą opowieść .Jedni bardziej inni mniej ale kojarzycie ,prawda ? Baśń ta napisana jest przez sławnego pisarza Christiana Andersena .Przedstawiana jest ona w różnych wersjach książkowych , filmowych czy teatralnych .Jedni przedstawiają Królową Śniegu jako miłą kobietę a inni jako straszną . Ale zacznijmy od samej książki . Jest ona w twardej okładce ,jej  strony też są lekko utwardzone co bardzo mi się podoba .Jest też bardzo ważne w książkach dla dzieci ,ponieważ bardzo często je czytamy i muszą być trwałe :) Ilustracje są piękne i bardzo pobudzają nie tylko wyobraźnie dziecka ale i naszą .Są szczegółowe i każdy detal w nich zachwyca .Nie tylko ja zauważyłam to z jaką precyzją są wykonane bo Vladyslava Yerki został doceniony różnymi nagrodami .Książka ta napisana jest w siedmiu opowiadaniach więc jeśli chcemy możemy czytać je osobno na przykład dziennie jedno czy coś w tym stylu , zaś przeczytane razem tworzą tą baśń . Mimo siedmiu opowiadań gdy wciągniemy się w książkę to nawet nie zauważymy a niestety będzie już koniec . Na pocieszenie to można czytać ją wiele razy i się nie znudzi :)Nie będę wam zdradzała treści bo pewnie większość z was ją zna , choć może trochę inną tak jak i ja . Ale sama książka jest bardzo fajnie napisana , jest co czytać i na pewno każdemu dziecku się spodoba .Myślę ze tak wiekowo to każdemu dziecku można ją czytać lecz wydaje mi się ze najwcześniej siedmioletnie dziecko zrozumie fabułę . Książka jest naprawdę fajna a przede wszystkim wciągająca , więc tylko brać sie do czytania :) Zachęcam również do zapoznania się z innymi książkami z Wydawnictwa M bo warto , możecie tam nie tylko znaleźć książki dla Waszych dzieci ale także dla Was :) Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz